Bliv SOSU hos os

Som SOSU-hjælper eller -assistent er du med til at skabe det gode hverdagsliv for vores borgere gennem nærvær og omsorg

Indhold

    Læs mere her

    Som SOSU-hjælper på ét af vores plejecentre eller i hjemmeplejen er din fornemmeste opgave at yde professionel omsorg og personlig hjælp til vores borgere.

    • Du har en høj faglighed, lyst til udvikling og mod på at reflektere over både din egen og teamets daglige praksis.
    • Du er menneskekender og tager udgangspunkt i den enkelte borgers behov med respekt for den ældres livshistorie og drømme.
    • Du er en knag til at samarbejde; også på tværs af faggrupper som fx vores sygeplejersker, fysioterapeuter, aktivitetsmedarbejdere og øvrige samarbejdspartnere.
    • Du kommunikerer klart og anerkendende med borgere, pårørende og kollegaer.
    • Du har fokus på sundhedsfremme og rehabilitering og støtter den enkelte borger i en sund og aktiv livsstil.

    Se vores ledige stillinger som SOSU-hjælper lige her.

    Som SOSU-assistent på ét af vores plejecentre eller i hjemmeplejen er du en vigtig nøgleperson i arbejdet med at koordinere og udføre grundlæggende sygeplejefaglige opgaver i samarbejde med det øvrige team. 

    • Du er fagligt velfunderet, har lyst til udvikling og mod på at reflektere over både din egen og teamets daglige praksis.
    • Du har et skarpt blik for de sygeplejefaglige opgaver og lyst til at skabe dine egne ansvarsområder inden for fx dokumentation, forflytningsteknik, hygiejne mv.
    • Du tager naturligt ansvar for at koordinere og samarbejde om opgaver på tværs af faggrupper som fx vores sygeplejersker, fysioterapeuter, læger og øvrige samarbejdspartnere.
    • Du tænker som en selvfølge sundhedsfremme og –forebyggelse ind i alle dine aktiviteter og formår at motivere borgerne til at hjælpe sig selv mest muligt.
    • Du er menneskekender og formår at skabe tillid, trygge relationer og professionel omsorg i mødet med borgere og pårørende.

    Kan du genkende dig selv i ovenstående, kan du trygt sende os en ansøgning. Her kan du se vores ledige stillinger, som bare venter på et klik fra dig.

    I Horsens Kommune har vi en ambition om at være helt i front inden for ældrepleje. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden lærer nyt og udvikler os; som faggruppe, som arbejdsplads, som medarbejdere og ledelse.

    Derfor støtter vi også dig som medarbejder i at blive så dygtig, som du kan. Du drøfter løbende dine mål og drømme med din daglige leder, og i samarbejde lægger I en plan for, hvad der giver mening for dig. Det kan fx være:

    • At få ansvar inden for et særligt område, fx hygiejne, dokumentation, vejledning af elever mv.
    • At snuse til vores andre områder inden for Sundhed og Ældre. Det kan du gøre gennem ét af vores rotationsforløb.
    • At videreuddanne dig inden for det sundhedsfaglige felt. Social- og Sundhedsskolen i Horsens udbyder en række efteruddannelser og kurser, som kan være relevante for dig.